Saturday 10 August 2013

Bapa dan Anak yang tinggal di dalam Hutan Vietnam 40 tahun selepas melarikan diri daripada perang . . .


Bapa dan anak yang tinggal di dalam hutan Vietnam 40 tahun selepas melarikan diri daripada perang. Seorang bapa dan anak lelaki yang telah tinggal di dalam hutan sejak melarikan diri dari kampung mereka semasa perang Vietnam sedang turun kembali ke dalam masyarakat.

Menurut media Vietnam, bapa, Ho Van Thanh, melarikan diri Tra Kem dari kampung di Quang Ngai wilayah berhampiran Hanoi, dengan anak lelakinya yang berusia 2 tahun, Ho Van Lang, selepas kawasan itu dibom oleh Amerika, membunuh isterinya dan 2 yang lain anak lelakinya.

Bapa dan anak telah nampaknya ditemui oleh penduduk tempatan yang menyifatkan mereka sebagai “Orang hutan.”

82 tahun Thanh dan 41 tahun Lang telah menetap di rumah sementara di pokok-pokok, nampaknya masih hidup dengan beras liar dan mencari makanan buah-buahan dan sayur-sayuran,

Satu akhbar Vietnam melaporkan bahawa satu lagi anak yang berusia 3 bulan pada masa pengeboman, tahu di mana kah beradanya bapa dan saudaranya yang akan melawat mereka setahun sekali. Pada tahun 2004 beliau telah nampaknya cuba untuk mendapatkan mereka untuk hidup dengan dia tetapi pasangan itu telah memilih untuk tinggal di dalam hutan.

Father and son living in Vietnamese jungle 40 years after fleeing war. A father and son who have been living in the jungle since fleeing their village during the Vietnam war are being eased back into society.

According to Vietnamese media, the father, Ho Van Thanh, escaped from Tra Kem village in Quang Ngai province near Hanoi, with his two year old son, Ho Van Lang, after the area was bombed by the Americans, killing his wife and two other sons.

The father and son were apparently spotted by local villagers who described them as "jungle men."

82 year old Thanh and 41 year old Lang had lived in a makeshift home in the trees, apparently surviving on wild rice and foraging for fruit and vegetables,

One Vietnamese newspaper is reporting that another son, who was three months old at the time of the bombing, knew the whereabouts of his father and brother and would visit them once a year. In 2004 he had apparently tried to get them to live with him but the pair had preferred to live in the jungle.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...